Dostupné pouze v češtině.
15. 2. 2017; turnovskovakci.cz:
Sledování vývoje návštěvnosti v regionu Český ráj je již několik let společnou aktivitou Sdružení Český ráj a jeho partnerů. Ve spolupráci s pracovníky informačních center v regionu se tak každoročně sleduje pohyb tuzemských i zahraničních návštěvníků v informačních centrech i na památkách a turistických cílech v regionu. A jak vypadala návštěvnost v roce 2016? Monitoring návštěvnosti byl prováděn na 64 turistických atraktivitách regionu, které v roce 2016 navštívilo v celkovém součtu 1 768 402 turistů.
Nejvyšší návštěvnost byla zaznamenána v roce 2016 ve Škoda Muzeu v Mladé Boleslavi, které navštívilo 242 062 turistů. K dalším nejnavštěvovanějším objektům patří Zámecký resort Dětenice (238 347), Prachovské skály (152 000), Hrad a zámek Staré Hrady (143 000), Zámek Sychrov (126 621), hrady Trosky (109 742) a Kost (81 200). U všech těchto turistických cílů se zároveň návštěvnost oproti roku 2015 zvýšila.
Od loňského roku mají návštěvníci Českého ráje možnost navštívit nově zrekonstruovaný zámek Svijany, na který se od konce června, kdy byl slavnostně otevřen, přijelo podívat bezmála 10 000 turistů.
Z pravidelných akcí, které se v regionu pořádají, mají nejvyšší návštěvnost festival Jičín – město pohádky (65 000), Slavnosti Svijanského piva (10 000), Skotské hry na Sychrově (10 000), Valdštejnské slavnosti, které se konají každý sudý rok v Jičíně (10 000) a zahájení turistické sezony na Turnovsku (5 000).
VÝVOJ NÁVŠTĚVNOSTI V ROCE 2016 V TURISTICKÝCH INFORMAČNÍCH CENTRECH ČESKÉHO RÁJE
Počet turistů i místních obyvatel, kteří v loňském roce využili služeb informačních center v těch největších městech regionu, oproti roku 2015 mírně vzrostl. Nejvyšší návštěvnost měla již tradičně informační centra v Jičíně (99 665), Turnově (50 271) a v Mladé Boleslavi (45 814). Výraznější nárůst počtu turistů byl zaregistrován v informačních centrech v Jičíně, Nové Pace, Železném Brodě, Dolním Bousově a v Rovensku pod Troskami.
Co se týká zahraničních turistů, tak k nejsilnějším skupinám, které region navštěvují, patří turisté z Německa, Polska, Nizozemí a Velké Británie.
„U návštěvnosti turistických informačních center bohužel nejsme schopni dát konkrétní celková čísla za všechna centra dohromady a porovnat je s rokem 2015. V některých informačních centrech se totiž změnil systém sčítání a porovnání by tak nebylo zcela objektivní. I tak ale můžeme s jistotou konstatovat, že v těch nejvíce navštěvovaných informačních centrech se návštěvnost tuzemských i zahraničních návštěvníků zvýšila, čímž se potvrzuje i všeobecný trend nárůstu českých turistů v domácích destinacích,“ doplňuje Lucie Rakoušová ze Sdružení Český ráj.
NÁVŠTĚVNOST INTERNETOVÉ PREZENTACE
Oficiální stránky regionu www.cesky-raj.info zaznamenaly v loňském roce dle Google Analytics na 557 tisíc návštěv (dalších zhruba 127 tisíc návštěv registrují tematické weby). Nejnavštěvovanějším měsícem byl červenec (93 tisíc návštěv) a informace, které uživatelé nejvíce vyhledávali, se týkaly ubytování, turistiky a tipů na výlety a památek.
Sdružení Český ráj aktivně pracuje i v oblasti on-line marketingu, a to především prostřednictvím sociálních sítí. Nejvíce využívaný ve smyslu komunikace s návštěvníky je Facebook, kde se za poslední rok zvýšil počet fanoušků o 75 %, přičemž průměrný roční dosah jednoho příspěvku je více než 2 500 uživatelů Facebooku.
Údaje o návštěvnosti jsou průběžně uveřejňovány na internetových stránkách regionu Český ráj www.cesky-raj.info.
(Zdroj: TZ Sdružení Český ráj)